Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 05, 2009

Σεπτέμβρης στην πόλη...

Τελικά μου αρέσει που επέστρεψαν όλοι από τας εξοχάς…

Μου αρέσει που ζωντάνεψε και πάλι η πόλη μας…

Μου άρεσε που εχτές και προχτές είχε μεγάλο φεγγάρι, και που έβλεπα την αντανάκλαση του στην θάλασσα.

Στην γαλήνια θάλασσα!

Και τον κόσμο να περιφέρεται στο Πασαλιμάνι, λιμάνι της Ζέας, να βολτάρει ξέγνοιαστα, σαν να παίρνει λίγο παράταση στις διακοπές του…

Άλλωστε ο Πειραιάς κρατάει νησιώτικο χαρακτήρα γιατί ήταν κάποτε νησί, καθώς το δηλώνει η γεωμορφολογία της περιοχής του Πειραιά και το ίδιο το όνομά του.

Κατά το απώτατο παρελθόν του πρέπει να ήταν νησί, προφανώς «ακατοίκητο» όμως, όπως φαίνεται από ανασκαφές, στην αντίπερα (περαία) πλευρά του Φαλήρου, το οποίο ενώθηκε με την υπόλοιπη Αττική με τις προσχώσεις του Κηφισού.*

Οπότε, δεν αλλάζουν και πολλά στην … επαναφορά μας από τα νησιά στην πόλη μας!

Μπαράκια, καφενεδάκια, σουβλατζίδικα, έχουμε παρά πάνω από αρκετά…

Νυφοπάζαρο και … Πασαρέλες έχουμε…(διάθεση για περπάτημα έχουμε;) και από το Μικρολίμανο ως την Πειραϊκή…δηλαδή Μικρολίμανο, Καστέλα, Πλατεία Αλεξάνδρας, Λιμάνι Ζέας, Φρεαττύδα, βόλτα Πειραϊκής, συναντάς τα πάντα στο διάβα σου!!!

Αλλά και βάρκες έχουμε…

Και μαρίνες έχουμε για να παρκάρουμε τα σκάφη μας…

Θάλασσα για μπάνιο έχουμε; Ναι, έχουμε και από αυτό…αλλά απευθύνεται στους τολμηρούς (δηλαδή σε αυτούς που δεν έχουν φοβίες με τις μολύνσεις...).

Πολλοί κολυμπάνε στις πλάζ του Πειραιά, στα Βοτσαλάκια και στην Φρεατίδα, αλλά και στην Πειραϊκή, στα βράχια. Εγώ δεν το τολμώ γιατί φοβάμαι μήπως βγω με τρία χέρια…(αστειεύομαι βέβαια, η θάλασσα είναι όσο καθαρή είναι σε όλο τον Σαρωνικό!!!)

Μου αρέσει και ο καιρός τον Σεπτέμβρη, στον Πειραιά…

Μου αρέσει που το πρωί έχει δροσιά, που ζεσταίνει σιγά - σιγά, και που το βράδυ κυκλοφορείς ακόμα χωρίς ζακετάκι, με τα καλοκαιρινά ραντάκια, πεδιλάκια, σορτσάκια!

Μόνο οι μέρες που μικραίνουν μας θυμίζουν ότι το καλοκαίρι φεύγει, όμως μικρότερη μέρα σημαίνει μεγαλύτερη νύχτα, και περισσότερη ώρα στην διάθεση μας να απολαμβάνουμε τα φώτα, τα κεράκια, τα αστέρια, τα φεγγάρια και τις αντανακλάσεις στην λαμπυρίζουσα θάλασσα, που χειμώνα – καλοκαίρι, μέρα – νύχτα, είναι πάντα γοητευτική και … ενδιαφέρουσα!








* « Σύμφωνα με την αρχαιολόγο Έφη Λυγκούρη, στα Καμίνια και στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη ζούσαν οι πρώτοι «Πειραιώτες» ως τα γεωμετρικά και τα αρχαϊκά χρόνια.
Όπως λέει η ίδια, η αρχική κώμη του Πειραιά μαζί με τα γειτονικά χωριά, τους μετέπειτα δήμους της Ξυπέτης (Νέο Φάληρο, Μοσχάτο),του Φαλήρου (Παλαιό Φάληρο) και των Θυμαιτάδων (Κερατσίνι), αποτελούσε σύμφωνα με τον Πολυδεύκη ένα τετράκωμο με κέντρο το ιερό του Ηρακλέους στα Καμίνια προς τιμήν του οποίου τελούνταν αγώνες.
Και καθώς οι καλύτερες αποδείξεις στην αρχαιολογία είναι πάντα οι ανασκαφές, που σε αυτές στηρίζεται η αρχαιολόγος, φαίνεται ότι αυτός ο δήμος δεν έχει καμία σχέση με τη θέση της κλασικής πόλης του Πειραιά. Και από την άλλη, στον σημερινό Πειραιά δεν έχει έρθει στο φως τίποτε που να χρονολογείται νωρίτερα από την Κλασική εποχή.
Μόνο ένα ιερό, της Αρτέμιδος Μουνιχίας, το οποίο έχει ανασκαφεί στη δυτική άκρη του ομώνυμου λιμανιού (σημερινή Καστέλα) χρονολογείται από τη Νεολιθική εποχή. Και ίσως ήταν το μόνο κατοικημένο σημείο της Πειραϊκής χερσονήσου. Η αιτία αυτής της ιδιαιτερότητας θα πρέπει να αναζητηθεί στη μορφολογία του εδάφους, η οποία ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή.
Ως το Μοσχάτο έφθανε η θάλασσα κατά την τεταρτογενή περίοδο και εκείνη την εποχή ο Πειραιάς ήταν νησί. Η παραλία του Σαρωνικού κόλπου με τον Φαληρικό όρμο, τη χερσόνησο του Πειραιά και τα τρία λιμάνια του, ακτή μήκους 14 χιλιομέτρων δεν υπήρχε. Σχηματίσθηκε πολύ αργότερα και βαθμιαία με τις προσχώσεις του Κηφισού οπότε και το νησί ενώθηκε με την ξηρά.
Παρ’ όλα αυτά ένα έλος που λεγόταν Αλίπεδον παρέμενε ως τα κλασικά χρόνια στον Πειραιά, εμποδίζοντας την επικοινωνία με την άγονη, πειραϊκή χερσόνησο. Και όπως προσθέτει η αρχαιολόγος, αυτός ήταν ο λόγος που οι παλαιότεροι κάτοικοι είχαν επιλέξει να κατοικήσουν σε θέσεις που βρίσκονταν πριν από αυτή την ελώδη περιοχή, μάλιστα κοντά στον Κηφισό.»

22 σχόλια:

Vrakas Kostas είπε...

Καλησπερα στο ..ονειροπολα και ρομαντικο πλασματακι που ακουει και στο ονομα Lily!
Μαλιστα..
Τωρα εμαθα περισσοτερα για τις ομορφιες του Πειραια.
Αν κι εμενα,με ενδιαφερει μονο μια της εκει;)
Και για να μπω και στο θεμα της αναρτησης σου..
Ολα τελικα,μια ιδεα ειναι.Τι Πειραιας..τι νησι!
Τα ιδια σου προσφερει παντου η ακροθαλασσια.
Αρκει διαθεση να υπαρχει για βολτουλα και περπατημα γενικα, ιδιως κατι τετοιες μερες με ολογιωμο φεγγαρι!
Αλλα και τις νυχτες που..μεγαλωνουν!
Εχουμε ετσι περισσοτερες ωρες να περναμε με οποιους αγαπαμε!
Η; και..να κοιμομαστε;)
Οσο για το ιστορικο μερος της αναρτησης σου,το βρισκω ενδιαφερον.
Κι αν τυχον συναντησεις την Κυρια Λυγκουρη,πες της (αν και θα το ξερει),πως η Μεσογειος εχει αποξηρανθει τεσσερις φορες μεχρι τωρα στο παρελθον!
Αγκαλια μεγαλη,ριχτη σαν ζακετουλα στους ωμους σου,να μην κρυωνεις στις ομορφες βολτουλες σου!
Σε φιλω κοριτσι...

korinoskilo είπε...

σαν να καναμε βολτα εκει ...... τελειαααα :))
αμα εισαι θετικος ανθρωπος ... περνας παντου καλα... και ενα παραπανο στον τοπο που αγαπας :)

καλο βραδυ κοριτσι :)

Φωτεινή S είπε...

Πρώτη φορά στη ζωή μου έκανα βόλτα εκεί την περασμένη Πέμπτη, ψάχνοντας για σπίτι για τον γιο μου που μπήκε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ομολογώ πως με εξέπληξε ευχάριστα ο Πειραιάς από εκείνη τη μεριά, γιατί εγώ ήξερα μόνο τον ηλεκτρικό για να πάω στο λιμάνι.
Τελικά χάρηκα που θα μείνει εκεί κια όχι Αθήνα γιατί ο Πειραιάς έχει κάτι-πολύ από νησί.
Ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε και από κοντά!
Να είσαι πάντα καλά, Lily!

Unknown είπε...

Καλησπέρα Κωστή μου!

Ήταν πράγματι πολύ όμορφα αυτές τις μέρες...Χαλάρωση και ονειροπόληση κάτω από το φεγγάρι!!!

Και μετά...μπλουμ για ύπνο ;). Κακό είναι;

Τώρα σχετικά με την αποξήρανση της Μεσογείου, δεν καταλαβαίνω γιατί το αναφέρεις αυτό...Πως το συσχετίζεις με τον Πειραιά; Χάνω κάποια συνέχεια μήπως;

Μπρρρρ, ψύχρανε λιγάκι απόψε...Περιμένω να μου φέρεις την ζακετούλα μου για να πεταχτώ μέχρι την θάλασσα, να δω αν κουνιούνται τα βαρκάκια με τον αέρα!!!

Πολλά - πολλά φιλάκια!

Unknown είπε...

Καλησπέρα Κορινόσκυλο μου

Τίποτα δεν μας είναι δεδομένο, γι αυτό πρέπει να χαιρόμαστε με αυτά που έχουμε! Αν δεν το κάνουμε είναι τουλάχιστον αχαριστία.

Φιλιά

Unknown είπε...

Καλώς όρισες Φωτεινή S.

Συγχαρητήρια στο γιο σου. Ποιο κλάδο θα ακολουθήσει; Και η κόρη μου θέλει να πάει στο ΠαΠει όταν έρθει η ώρα.

Χαίρομαι που σου άρεσε ο Πειραιάς μας.
Γιατί όχι; Και βέβαια να βρεθούμε κάποια στιγμή.

Καλό σου βράδυ!

Vrakas Kostas είπε...

Μια ομορφη καλησπερα στο κοριτσι Lily!
Φερνω επειγοντος ..την ζακετουλα;)
Δεν ειναι ωρες για κρυολογηματα τωρα!
Θα επανελθω λιγο στην αναρτηση σου.
Ετσι επειδη μου το ζητησες...
Και γιατι δεν ημουν αρκετα σαφης στο σχολιο που αφησα,σε οτι αφορα ..την αποξηρανση!
Εσυ με ξερεις καλα.Πολυ καλα.
Και ξερεις οτι συνηθως μιλαω παντα ανοιχτα.
Τοσο σε ξενα,οσο και σε πολυ δικα μου ατομα.
Τι θελω να πω..
Η γνωμη μου για να αφησω ενα σχολιο σε μια αναρτηση,επηρεαζεται σχεδον ολοκληρωτικα απο την πρωτη της αναγνωση!
Και η πρωτη αναγνωση της αναρτησης σου..με διχασε!
Την βρηκα τελεια..αντε παρα πολυ καλη και επικαιρη με τις μερες του Σεπτεμβρη που διανυουμε...
πολυ αισθησιακη,και πολυ ρομαντικη!!
Την ρουφηξα στην κυριολεξια!
Κι εκει που αρχισα να σκεφτομαι και να ονειροπολω οτι βρισκομαι εκει και περναω υπεροχα..τσουπ..!!!...ηρθε το ..επιστημονικο μερος!
Καπως με εριξε αποτομα στην πραγματικοτητα παλι.
Θα προτιμουσα αυτην την επεξηγηση,να μην την ειχα διαβασει!
Κι ας ειναι τοσο σημαντικη!
Για αυτο αντεδρασα και ετσι.
Σημερα παντως που ξαναδιαβασα την αναρτηση δυο τρεις φορες,την βρισκω ακομα καλυτερη.
Και το τμημα της αυτο,δεν μου φαινεται τοσο ξενο!
Ελπιζω τωρα που σου ειπα την αληθεια και το σκεπτικο μου,να με καταλαβες.
Και προπαντος να μην μου θυμωσεις;)
Ειναι μονο η προσωπικη μου γνωμη και τιποτα παραπανω.

Ευχομαι να εχουμε μια καλη εβδομαδα!
Φιλακια πολλα και μια τεραστια αγκαλια!

Υγ..Τοσο τεραστια,που να αγκαλιαζει ολο το Πειραικο νησι;)

Unknown είπε...

Κωστή μου χαίρομαι που βρίσκεις ...αισθησιακή την ανάρτηση μου!

Ήθελα να περάσω κάτι τέτοιο, αν τα κατάφερα έστω και λίγο...μπράβο μου, χεχε, και μπράβο και σε εσένα που το ένιωσες!

Όμως επειδή ο αισθησιασμός - αισθησιασμός και η ακριβολογία - ακριβολογία, είπα να αναφέρω ότι δεν τον βλέπω έτσι αυθαίρετα νησί τον Πειραιά, ήταν νησί, αν και δεν το θυμάμαι :P...και το στήριξα με αυτή την υποσημείωση...Απλά φοβήθηκα ότι κάποιες αντιφάσεις προέκυψαν και μου είπες για την ... αποξήρανση...

Από κει και πέρα δεν την φοβόμαστε την αποξήρανση. Ευτυχώς έχουμε πολύ ουσία μέσα μας ;), ζωντανή και ... γάργαρη, πολύ καλύτερη από το νερό του λιμανιού της Ζέας...

Φιλάκι!!!

Σοφία είπε...

Δεν είχα ιδέα πως οι Πειραιάς είχε υπάρξει νησί!!

Ποια είναι η καλύτερη (πιο γραφική) μαρίνα; Πήγα στον Φλοίσβο και δεν μου άρεσε, μου φάνηκε πολύ άχαρη...

Theodora Papapanagiotou είπε...

πολύ όμορφες οι φωτογραφίες και πολυ μου άρεσε και η περιγραφή , με ταξίδεψες λίγο! Όσο για το ενημερωτικό μέρος, ενδιαφέρουσες πληροφορίες!!

Unknown είπε...

Καλώς όρισες Σοφία!

Λοιπόν ο Φλοίσβος είναι στο μαρίνα στο Φάληρο, και όχι στον Πειραιά...

Τώρα από Πειραιά, το πιο γραφικό είναι μάλλον το Μικρολίμανο ή Λιμήν Μουνιχίας ή Τουρκολίμανο όπως το λέγαν παλιά.

Αράζουν αρκετές ψαρόβαρκες, μικρότερες ή μεγαλύτερες και ιστιοπλοϊκά. Επίσης έχει και αρκετά "μαγαζιά" με τραπεζάκια που εφάπτονται σχεδόν της θάλασσας. Αν θέλεις fotos έχω εδώ.

Αλλά και στην μαρίνα της Ζέας (Πασαλιμάνι) υπάρχουν "γωνιές" που είναι γραφικές όπως αυτή που έχω στην φότο στην ανάρτηση με τις βαρκούλες, ή αυτή.

Unknown είπε...

Καλώς το Ντοράκι.

Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση! Εύχομαι άλλη φορά να σε ταξιδέψω...περισσότερο :P.

Φιλάκια!

Manolog3 είπε...

Τι να πει κανεις για τον Πειραια??

Ειναι τελειως διαφορετικη πολη απο οποιαδηποτε αλλη.

Παντως με καλυπτεις πληρως με το κειμενο σου. Βεβαια ξεχασες να πεις οτι εχουμε και "βουνο" για οποιον του αρεσει η "ορειβασια", τον Πρ. Ηλια εννοω!! :PpP

Κανονικα εχοντας λιμανι, μαρινα, αγορα, μπορουμε να κανουμε τον Πειραια ξεχωριστο κρατος σαν το Μονακο ενα πραγμα!! :D Να ειχαμε κρατησει και το "Ρολοι" ομως καλα θα ηταν.

Παντως περαν της πλακας υπαρχουν πολλα βιβλια που αναφερουν τρελες λεπτομεριες για τον Πειραια και ιστορικες αλλα και εξιστορισεις παλιων κατοικων και αλλων εποχων.

Καλως σε βρηκα γειτονισσα απ' οτι βλεπω μενεις και στο Πασαλιμανι... σε ζηλευω. :))

Unknown είπε...

Καλώς όρισες manolog3.

Βεβαίως έχουμε και βουνό. Όμως δεν τα "αποκαλύπτω" όλα σε αυτή την ανάρτηση. Σιγά - σιγά, για να έχουμε να λέμε...

πουαντερι είπε...

Πολυ μου αρεσε που υμνείς ετσι τον Πειραια μας!!!

Πεστα γιατι μου λενε οτι δεν τον αντεχουν και τρελαίνομαι.

Δηλαδη εγω που γεννηθηκα στα Καμίνια (δεν υπαρχει πια αυτη η κλινικη),
και ζω ολα μου τα χρονια στον Ρεντη;
Ειμαι Πειραιωτισα με την βουλα ε;!

KitsosMitsos είπε...

Καλή επάνοδο εύχομαι!
Ομολογώ ότι τις πληροφορίες για τον Πειραιά δεν τις ήξερα.

Unknown είπε...

Καλημέρα Πουαντερί μου

Βεβαίως και είσαι Πειραιώτισα γνήσια. Αφού εκεί που γεννήθηκες βρέθηκαν και ίχνη από τους πρώτους...Πειραιώτες, με τον ναό τους, με όλα τους...

Το "δεν τον αντέχω τον Πειραιά" νομίζω ότι έρχεται λόγω της οικονομικής πίεσης που έχουμε υποστεί τελευταία, από κάποια κρίση στην ναυτιλία και όχι μόνο. Στην πραγματικότητα νομίζω ότι "δεν αντέχουμε" όπου αλλού, εκτός Πειραιά (για μεγάλο διάστημα βέβαια).

Οπότε μην τους ... πιστεύεις :)

Unknown είπε...

Καλημέρα Κίτσο

Έχει ενδιαφέρον ο Πειραιάς από κάθε άποψη.

Καλό Χειμώνα και σε σένα.

"ζαχαρούλα.." είπε...

και εμένα μου αρέσει.....!!!!! ο Σεπτέμβρης στην πόλη!!!!!!!!!!

καλημέρα Λίλυ μου!!

Unknown είπε...

Καλησπέρα Ζαχαρούλα μου

Να τον χαρείς τότε τον Σεπτέμβρη μας!

Eleni Dafnidi είπε...

Τον Πειραία τον έχω κάπως αντιφατικά στη σκέψη μου.
Πρώτα τον συνδέω με την χαρά των διακοπων, (θα φύγουμε από Πειραιά ή επιστρέφουμε στον Πειραιά), έπειτα μου έρχονται και όλα εκείνα τα φοβερά τραγούδια, (Κάτω στον Πειραια..., λατρεμένο),που σου δημιουργούν μία θλίψη. Αλλά έτσι δεν είναι; Ποτέ μία πολή, ένας τόπος, δεν μπορεί να σου δίνει μονόπλευρα συναισθήματα. Πιστεύω πως είναι αυτός ο συνδυασμός που σε κάνει να αγαπάς και να δένεσαι με κάθε μέρος.

Μου έλειψες Λιλούκο μου!!!!

Unknown είπε...

Καλώς την Ελένη μου!

Και εμένα μου έλειψες. Αλλά αφού πέρασες ωραία το καλοκαίρι (απ' ότι κατάλαβα) δεν πειράζει, χαλάλι!

Η αλήθεια είναι ότι ο Πειραιάς έχει μια ... μουρμούρα ώρες - ώρες, όπως λέει και το τραγούδι που αναφέρεις.

Ιδίως στις πιο πίσω γειτονιές, στις πιο εργατικές, ήταν όπως τα έλεγε το τραγούδι εκείνες τις εποχές. Τώρα έχουν αλλάξει τα πράγματα. Εκείνες οι περιοχές έχουν ανέβει πολύ.

Αλλά και πάλι, επειδή είναι εμπορικός τόπος, και έχει πολλά μαγαζιά, όταν δεν έχει κίνηση το μαγαζί, έχει...γκρίνια!

Έχει όμως και βόλτες...πολλές βόλτες :)

Καληνύχτα Ελένη μου και καλό σου Σ/Κ.

(υγ κοίτα εδώ για κατάλογο τραγουδιών για τον Πειραιά)