Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Κυριακή, Οκτωβρίου 10, 2010

Η Ελευθερία μας!

"Ο Χριστός μας απελευθέρωσε για να είμαστε ελεύθεροι" (Προς Γαλάτας 5:1)
Ο Κύριος πλήρωσε τα λύτρα για να είμαστε εμείς ελεύθεροι, λυτρωμένοι*.
Πλήρωσε με την ζωή του, σύρθηκε, διασύρθηκε, βασανίστηκε, πέθανε μαρτυρικά, και αναστήθηκε, για να ζούμε εμείς ελεύθεροι!
Ελεύθεροι από γνώμες τρίτων που μας υποβιβάζουν, συμπεράσματα "σοφών" που μας στερούν το δικαίωμα στην προσπάθεια, σκέψεις άσχετες και αρνητικές, από τον φόβο, από τα πάθη μας, τις αρρώστιες, τις ανηθικότητες και ανικανότητες μας, που μας κρατούν στάσιμους, και από κάθε τι που μας στερεί το δικαίωμα της χαράς και της προόδου!
Είμαστε Ελεύθεροι και ας πάψουμε να συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε ακόμα "αιχμάλωτοι" και "υπόχρεοι" σε άτομα και σε καταστάσεις που δεν έχουν κανένα δικαίωμα επάνω μας. Γι αυτό, ας οραματιστούμε την πρόοδο μας, ας ορίσουμε τους στόχους μας και ας προγραμματίσουμε και σχεδιάσουμε τα βήματα που οδηγούν σε αυτούς, φέρνοντας τους μπροστά στον Κύριο και ζητώντας Του την βοήθεια που μας έχει υποσχεθεί.
Και αυτό που Του ζητάμε θα γίνει! Διότι μας έχει διαβεβαιώσει γι αυτό!!!
"Σας βεβαιώνω πως αν ζητήσετε κάτι από τον Πατέρα στο όνομα μου, αυτός θα σας το δώσει"
(Κατά Ιωάννην 16:23)
"Για αυτό σας λέω: όλα όσα ζητάτε όταν προσεύχεστε, να πιστεύετε ότι θα τα λάβετε, και θα σας δοθούν"
(Κατά Μάρκον 11:25)
"Σας λέω λοιπόν: ζητάτε και θα σας δοθεί, ψάχνετε και θα βρείτε, χτυπάτε την πόρτα και θα σας ανοιχτεί. Όποιος ζητάει παίρνει, όποιος ψάχνει βρίσκει, και όποιος χτυπάει του ανοίγεται"
(Κατά Λουκάν 11:9-10)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
* "Λύτρωση σημαίνει ελευθερία πληρώνοντας λύτρα, απαλλαγή κάποιου από κάποιο κακό, από δεινά και αποτίναξη πιεστικών καταστάσεων" (Γνώρισε Ποιος Είσαι, Γιώργος Παππάς)

7 σχόλια:

Vrakas Kostas είπε...

Αγαπημενο μου κοριτσι Lily!

Διαβασα την αναρτηση σου απο χθες φυσικα.
Την διαβασα και την ξαναδιαβαζω..
Ειναι ισως απο τις λγες φορες,
που "προβληματιζομαι" να αφησω καποιο σχολιο.
Εννοω..
Το θεμα της αναρτησης ειναι τοσο σοβαρο,
που το ..περασα να πω..καλησπερα,
δεν "βγαινει".
Ειναι απο τις αναρτησεις που πρεπει να παρεις θεση,
και μαλιστα θεση ξεκαθαρη.
Οσο ξεκαθαρη εισαι κι εσυ!
Πριν προχωρησω,
θα πω πως σε θαυμαζω.
Κυριολεκτω.
Ειναι τολμη..
Ειναι αρετη..
Ειναι δυναμη..
Χρειαζεται μεγαλο ψυχικο σθενος να αναρτησεις κατι τετοιο προσωπικο!
Κι αφου η πιστη σου ειναι τετοια,
μην φοβασαι για τιποτα.
Τιποτα το αρνητικο,
καμια αντιθετη γνωμη,
κανενας "χλευασμος" δεν ειναι αρκετα να σε "ταρακουνησουν".
Αυτα ειχα για προλογο.
Επι της ουσιας τωρα της αναρτησης σου,
γνωριζεις την γνωμη μου.
Τα εχουμε πει κατ ιδιαν,
τοσες φορες..
Πολλες φορες και σε πολλα διαφωνουμε..
Στο θεμα θρησκεια,ειμαι πολυ προσεκτικος.
Καμια φορα οι αποψεις μου ειναι πολυ ριζοσπαστικες και ισως.. ακραιες.
Επειδη ομως εγραψα προσφατα κατι σχετικο,
το ξαναλεω κι εδω.
Η δυναμη της πιστης,δεν χρειαζεται αποδειξεις.
Δεν αποδεικνυεται.
Δεικνυεται δε,διαφορετικα στον καθενα.
Και αναλογα με την δυναμη που πιστευουμε,
μπορουμε να παμε παρακατω,
να προοδευσουμε,
να πραγματοποιησουμε τους στοχους μας.
Να νιωσουμε,να γινουμε ελευθεροι.
Και δεν εννοω αποκλειστικα την Χριστιανικη πιστη.
Εσυ προσωπικα,γνωριζεις τα πιστευω μου και τις συμπεριφορες μου πανω σε αυτα.
Ισως δεν εχω φτασει ακομα στο σημειο,
ισως δεν ειμαι τοσο δυνατος οπως εσυ,
για να αποδεχτω την πιστη αυτη ετσι οπως εσυ,
και να ζησω με τους "κανονες" της.
Και για να κλεισω πριν βγω εντελως εκτος θεματος..
Ποιος ειμαι εγω που θα διαφωνουσα με μια τετοια κοσμοθεωρια;
Ποιος ειμαι εγω,που θα μπορουσα να μειωσω μια τετοια "Αξια";
Απλα καμια φορα,βαζω ερωτηματα..
Στον εαυτο μου πρωτα,
και μετα στους αλλους..
Πχ..Σε τι διαφερει η Λυτρωση απο την ..εξαγορα;
Η;
Μηπως η απολυτη προσυλωση καπου,
ειναι "σκλαβια",
αντι για Ελευθερια;
Μην με παρερμηνευσεις σε παρακαλω..
Απλα,
θα ηθελα να διαβασω τις αποψεις σου.
Επειδη η αναρτηση σου ειναι τοσο περιεκτικα συμπαγης.
Αυτα ειχα να πω για την ωρα.
Ειναι τεραστιο θεμα,
και δυσκολα απανταται μεσω σχολιων.
Προσπαθησα ομως;)

Σου κανω μια τεραστια αγκαλια,
και σε φιλω με ολη μου την αγαπη!
Καλη εβδομαδα να εχουμε,
και καλη πορεια μεσα στις αναζητησεις μας!

Unknown είπε...

Καλημέρα Κωστή μου!

Ευχαριστώ πολύ που σχολίασες, και μάλιστα "σεντόνι"! Μακάρι να είχα, όχι πολλούς, αλλά 5-10 ανθρώπους που να ήταν έτοιμοι να σχολιάζουν ανοιχτά σε όλα τα ... θέματα. Και να θέτουν και απορίες, όπως εσύ! Διότι και με τις αντιρρήσεις και με τις απορίες, αναγκάζεται κάποιος να κοιτάξει και λίγο πιο μακρυά, να ψάξει, να δει τον εαυτό του καλύτερα. Διότι όλοι μόνοι μας ωραία τα λέμε, ωραία τα πιστεύουμε, αλλά τι γίνεται όταν ξεπροβάλει και μια άλλη γνώμη;
Πόσο "Χριστιανός" μπορείς να είσαι εκεί; Πόσο μπορείς με πίστη, με πραότητα, με υπομονή, με αγάπη να εξηγήσεις στον άλλο την θέση σου χωρίς να λυγίσεις και χωρίς να επιτεθείς ή να δημιουργήσεις αρνητισμό για την άλλη γνώμη;
Άρχισα τώρα το μπλα - μπλα...
Τέλος πάντων...
Λοιπόν στις απορίες τώρα:
1) Ναι μας εξαγόρασε! Είμαστε σκλάβοι της αμαρτίας και του θανάτου και μας εξαγόρασε. "Ο Χριστός μας εξαγόρασε από την κατάρα του νόμου, αφού έγινε αυτός κατάρα για χάρη μας" (Προς Γαλάτας 3:13)
Αυτό εννοώ και εγώ όταν λέω ότι είμαστε ελεύθεροι από "γνώμες τρίτων που μας υποβιβάζουν, συμπεράσματα "σοφών" που μας στερούν το δικαίωμα στην προσπάθεια, σκέψεις άσχετες και αρνητικές, από τον φόβο, από τα πάθη μας, τις αρρώστιες, τις ανηθικότητες και ανικανότητες μας..." Όμως προηγείται η πίστη μας στον Κύριο...
Η απόλυτη προσήλωση στον Κύριο, δεν είναι σκλαβιά, είναι ελευθερία.
Η απόλυτη προσήλωση "κάπου" όμως, είναι η μεγαλύτερη σκλαβιά...Δεν αντέχεται...
Επίσης λες κάπου για κανόνες. Μα δεν υπάρχουν κανόνες. Υπάρχει πίστη και αγάπη και μετά Ελευθερία. Αν εσύ, και μην το πάρεις προσωπικά το "εσύ", αν λοιπόν μπορεί κάποιος να ζήσει ουσιαστικά χωρίς πίστη και αγάπη, ας μου του πει και εμένα να το ξέρω! Ας μου περιγράψει την ζωή του και τα συναισθήματα του!!!

Φιλάκια πολλά, αγκαλίτσα σφιχτή, και χαίρομαι να συζητάμε και να αναζητάμε!

Vrakas Kostas είπε...

Πολυαγαπημενη μου Lily καλησπερα!

Διαβασα με προσοχη την απαντηση σου στο σχολιο μου.
Τοσο την..γενικοτερη,
οσο και στις αποριες μου.
Σ ευχαριστω προκαταβολικα.
Ειναι γνωστο νομιζω,
οτι σχολιαζω με χαρα σε ολα..τα θεματα.
Κι ειναι γνωστο επισης,
πως σπανια η οικειοτητα που εχω με το ατομο,
επηρεαζει τον σχολιασμο.
Εννοω, στο να εκδηλωσω ευθεως την γνωμη μου.
Κι οπως ειπες κι εσυ,
και πολυ σωστα μαλιστα,
αλλο η διαφορετικη γνωμη,
αλλο η αντιρρηση,
κι αλλο η προσπαθεια να μειωσει καποιος καποιον,
να αντιδρασει αρνητικα,
μονο και μονο επειδη ο ..εξυπνακισμος του,
δεν τον αφηνει να δει και λιγο παραπερα.
Και βεβαια,
σε ενα τοσο σοβαρο θεμα,
πρεπει να τιθενται ερωτησεις για συζητηση.
Διοτι οι αποριες ειναι πολλες και ευλογες.
Κι εχω παρα πολλες αποριες ακομα, για την πιστη στην Χριστιανικη θρησκεια.
Την μελετω χρονια και ποικιλοτροπα.
Εχω μαθει δε,να διαχωριζω απολυτα την εκκλησια απο την θρησκεια.
Κι ακριβως αυτος ο διαχωρισμος,
ειναι που με κανει πολλες φορες να εχω περισσοτερες αποριες.
Εκτιμω αφανταστα ορισμενους θεολογους.
Οπως και πολλους μελετητες.
Δεν δεχομαι ομως σε μεγαλο βαθμο,
την "απλοικοτητα" καποιων απαντησεων,πανω σε πολυ σοβαρα ερωτηματα.
Ειτε προερχονται απο Ευαγγελιστες,
ειτε απο μετεπειτα μελετητες.
Κι εννοω την ερμηνεια του κ Παππα στον ορισμο της "λυτρωσης".
Η εξαγορα για μενα,ειναι ανιδιοτελης πραξη.
Οπως και η ..(Προς Γαλάτας 3:13)
Καμια ανιδιοτελια δεν θα μπορουσα να φανταστω απο τον Κυριον.
Το σε "εξαγοραζω/σε κανω κτημα μου",
σε καμια περιπτωση δεν εχει να κανει με την..Ελευθερια μου!
Το νοημα του Θεανρωπου ειναι αλλο και πολυ απλο:Πληρωσα για τα κριματα σου,για να εισαι ελευθερος και αυτοβουλος!(Vrakas 12:10)
Το ποσο θα το εκτιμησεις αυτο,
ειναι στην κριση σου και στον ανθρωπισμο που κουβαλας μεσα σου,
κι οχι οτι το χρωστας χαρη. ουτε ακομα και στον Κυριο.
Κινδυνευω να παρεκτραπω,
αλλα καποιες ανησυχιες μου,
καποιες αποριες μου,
δεν με αφηνουν να ..αγιασω τοσο.
Οχι οτι δεν θα το ηθελα.Σοβαρολογω.
Μιλησαμε/θιξαμε και τους..κανονες..αν υπαρχουν.
Το επαναφεραμε στην πιστη που δεν χρειαζεται αποδειξεις.
Βεβαια δεν ειναι το ιδιο με το "πιστευε και μη ερευνα" που δεν ειναι Χριστιανικο,
αλλα δεν δεχομαι και το απολυτο "ερευνα κατα τας Γραφας".
Μια απορια ακομα κοριτσι μου και μεγαλη μαλιστα, ειναι η εξης..
Ο Χριστιανισμος και η αξια του,
ειναι αναμφιβολα μια κοσμοθεωρια μια θρησκεια,
που παρολο που πιστευει σε αυτην το εν τριτο της ανθρωποτητας,
(Ορδοδοξοι,Υπερορδοδοξοι,Καθολικοι,Ευαγγελικοι,Προτεσταντες..και λοιποι..)
εχει τεραστια δυναμη.
Τι γινεται ομως με το υπολοιπο του πληθυσμου που ειναι και η πλειοψηφια;
Το αγνοουμε σαν αθεο;
Και αυτο το ρωταω,γιατι ανεφερες στην απαντηση σου,για πιστη και αγαπη..
Για Χριστιανικες αξιες στον τροπο ζωης μας.
Γιατι ζητας ρωτωντας να μαθεις,
πως νιωθει κανεις χωρις αυτα,
και ποια ειναι τα συναισθηματα του!
Κι αλλες θρησκειες προτρεπουν τον ανθρωπο να ζει με πιστη και αγαπη!
Τι ειναι κατα την γνωμη σου παντα,
αυτο που θα πρεπει να μας κανει να αποδεχτουμε την Χριστιανικη πιστη,
τις αρετες και τα προτερηματα της..σαν θρησκεια,
σε αντιθεση με μια αλλη ;
Και ως γνωστον,Χριστιανοι γινομαστε,δεν γενιομαστε.
Διοτι αν ειχαμε γενηθει στην Κινα η; στην Ινδια,θα ημασταν κατι αλλο.
Θα ημασταν τοτε κατωτεροι ανθρωποι;
Λιγοτερο ανθρωποι;
Ακομα κι αν ζουσαμε μια τελεια ηθικη ζωη παντα;
Τι λεει η θρησκεια μας πανω σ αυτο;
....Συνεχιζεται

Vrakas Kostas είπε...

Συνεχεια...

Το ξερω σε κουρασα.
Ισως κι αυτους που μας διαβαζουν.
Αλλα ρωταω παντα καλοπροαιρετα.
Κι επειδη με ενδιαφερει η γνωμη σου που τοσο εκτιμω!

Αυτα ειχα να πω αγαπημενη μου Lily!
Τιποτα δεν σε δεσμευει να καθησεις και να απαντησεις.
Αλλα θα χαιρομουν για αυτο!

Μια τεραστια αγκαλια,
φιλακια,
και την δεδομενη αγαπη μου!

Υγ..Αντε να βρω τωρα εγω χρονο
να κανω δικη μου αναρτηση;)

Unknown είπε...

Καλημέρα/καλησπέρα Κωστή μου!

Χαίρομαι που έχεις απορίες, διότι απορία σημαίνει μελέτη και ενδιαφέρον! Όμως δυστυχώς, δεν είμαι σε θέση (ακόμα τουλάχιστον) να σου λύσω όλες τις απορίες, ίσως ούτε καν μερικές από αυτές!

Όμως πες μου, είπα πουθενά ότι ο Κύριος μας εξαγόρασε για να μας κάνει κτήμα του; Και βέβαια το έκανε ανιδιοτελώς και βέβαια είμαστε Ελεύθεροι και αυτόβουλοι. Αυτό δεν σημαίνει και ελεύθερη βούληση; Ούτε χρωστάμε χάρη στον Κύριο. Τι είναι ο κύριος για να του χρωστάμε χάρη; Τις χάρες τις χρωστάμε στους ανθρώπους, και ιδιαίτερα σε εκείνους που δίνουν κάτι με ιδιοτέλεια, που δίνουν για να πάρουν. Ο Κύριος δεν έχει ανάγκη την χάρη μας!

Μιλάς και για άλλες θρησκείες. Δεν έχω γνωρίσει άλλες θρησκείες, οπότε δεν μπορώ να σου πω τίποτα πάνω σε αυτό. Αυτή τη στιγμή, στην ανάρτηση, λέω κάτι που νιώθω, κάτι που βιώνω, αυτή την Ελευθερία που βιώνω παρέα με τον Κύριο, και δεν κάνω crash test σε θρησκείες και να καταγράφω ιδιότητες, υπέρ και κατά...
Και επιπλέον δεν είμαι καν σίγουρη ότι αν είχα γεννηθεί στην Ινδία ή στην Κίνα, θα ήμουν κάτι άλλο. Όταν σε θέλει ο Κύριος βρίσκει τρόπο να σε προσεγγίσει, όπου και να είσαι! Έχει χρόνο και τόπο ο Κύριος;
Εν τούτοις αν διαβάσεις την Προς Ρωμαίους, ίσως πάρεις καλύτερη απάντηση στο ερώτημα σου...

Πάνω σε μια πορεία βρίσκομαι Κωστή μου, μελετάω όσο μπορώ τον Λόγο, αναρωτιέμαι, συζητάω, πέφτω και σηκώνομαι, όμως σηκώνομαι γιατί έχω κάπου σίγουρα και δυνατά να πιαστώ...

Αυτά τα λίγα προς το παρόν...

Αγκαλίτσα και φιλάκι και να έχεις ένα όμορφο απόγευμα!

Maria Tzirita είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση Λίλυ μου και με μελαγχόλησε, γιατί συνειδητοποιώ πως σα χώρα δε θα είμαστε ποτέ ελεύθεροι τελικά... Κανείς δε θα πληρώσει τα λύτρα...
Φιλιά κοριτσάκι μου!

Unknown είπε...

Μαράκι καλημέρα...

Δεν ξέρεις πόσες φορές με έχει απασχολήσει το θέμα της χώρας μας ως προς την πίστη! Και της κάθε χώρας δηλαδή, αλλά αφού είμαστε Έλληνες... Κατ' αρχήν όπως είπα, όταν σε θέλει ο κύριος σε βρίσκει όπου να είσαι, και σε ελευθερώνει...Ατομικά...Εσένα, εμένα, τον άλλο, δεν παίζει ρόλο...και ατομικά βοηθάει και οικονομικά. Σε μια χώρα που βουλιάζει, ναι υπάρχουν άνθρωποι που νομίμως και με τον σταυρό στο χέρι που λένε, θα έχουν λεφτά που έρχονται άνωθεν κυριολεκτικά...Που θα είναι χαρούμενοι και λυτρωμένοι...
Όμως αυτοί έχουν ήδη πιστέψει...
Έχουν ήδη δει "το πρόβλημα" και έχουν προσευχηθεί για την λύση...
Θα σου πω ευθέως Μαρία μου τη σκέψη μου. Έναν λαό που δεν πιστεύει πουθενά στην ουσία, που ηθικά και πνευματικά σούρνεται εδώ και χρόνια, αλλά που μπορεί να πιστέψει στον πρώτο μ..... αν ο κουμπάρος του, γείτονας, θείος κ.ο.κ του πει "ψήφισε τον, θα σε βολέψει...", δεν ξέρω ποιος μπορεί να τον ελευθερώσει. Η ελευθερία δεν είναι βόλεψη, είναι μάχη... Ναι, πιστεύουμε ότι υπάρχει ελευθερία για μας, σαν κράτος, και προσευχόμαστε για αυτή, και για αυτούς που μας κυβερνούν να παίρνουν σωστές αποφάσεις, αλλά ταυτόχρονα διεκδικούμε την τελειότητα μας ένας - ένας. Ο καθένας με το σταυρό του στον ώμο...

Σε ευχαριστώ Μαρία μου που πέρασες, και έθιξες ένα μεγάλο θέμα...Μπορεί να το κάνω ανάρτηση κάποτε...